Monday, February 26, 2007

Ett spöke går runt i Europa

Hej Diana.

Jag börjar också bli lite bekymrad över att jag aldrig hör av någon. Min mobiltelefon fungerar inte här, vet inte varför. Det är någonting med nätet snarare än själva telefonen.

Har promenerat i Gamla Stan, i de trånga gränderna, genom röken av rostade kastanjer och snömodd. Ska försöka fotografera lite mer. Gick längs kajen och noterade att de håller på att dyka efter något ute på floden, jag kunde höra röster från en pråm längre ut, en entonig, metallisk röst som genljöd över vattnet, en annan som svarade. Stod och frös och lyssnade en stund och promenerade sedan hem till min tigerbur och låste efter mig.

De svarta fåglarna är borta. Floden är grön idag. Längtar efter ett fast hem, en fast familj, fasta arbetstider. Så är det.

Tonfisksallad, 1 x Bloody Mary, 2 gl rött vin
Mänsklig beröring: Kvinnlig, medveten beröring av överarm och armbåge

No comments: