Friday, February 23, 2007

Från sjuksängen

Hej Diana.

Har varit sjuk. Hela verksamheten har legat nere en vecka. Jag har skrivit lite anteckningar, gjort några sidor för hand, men allt är färgat av feber och mardrömmar och extrem magvärk. Jag kan känna exakt var det sitter, övre magsäcken, på insidan, aningen till vänster från mitt håll sett. Ett litet hål, en gnista, en stråle av magnesiumvitt, av värk, yrsel, illamående. Extrem hunger och kväljningar inför tanken på mat på samma gång. Men jag ska inte tråka ut dig med mina symptomer. Det är vad jag ogillar mest hos andra, när de drar igång med sina krämpor.

Här rullar livet på. Det vevas förbi, som i en sån där Trolltrumma, en Laterna Magican, där stillbilder vevas till en rörelse, utanför fönstret. Färglöst, brunt och grått, men intressant på sitt eget kuriösa sätt, med feberdrömmar och whisky, whisky och halsbränna, halsbränna och feberdrömmar, om vart annat. Om vart annat.

Charlie, kocken, gjorde goda keftas i tomatsås åt mig, men har måst åka tillbaka till Elfenbenskusten.
Alkohol: tappat räkningen
Mänsklig beröring: Gärna, alas

No comments: