Thursday, February 8, 2007

Schöner Aussicht

Hej Diana.

I morse såg jag från matsalsfönstret hur en vuxen kvinna jagade en liten pojke över hamntorget. Jag utgick från att det var en mamma som jagade sin osnutna unge. Men tänk om det hade varit tvärtom, en vuxen man som jagade en liten flicka. Det hade varit mindre lustigt. Genuint oroande. Samtidigt hade jag förmodligen inte reagerat på något annorlunda sätt. Jag hade nog fortsatt äta min rostade macka. Man vet inte. Man vet inte vad som försiggår därute, man kan inte lägga sig i allt, dessutom är det en fönsterruta i vägen. Inte sant?

Har förlorat greppet om veckodagarna. Har odlat ett skägg men rakat bort det. Har döpt de svarta vadarfåglarna som brukar hålla till vid kajkanten. Till Lasse, Kerstin och Schopenhauer.

1 kapsyl vodka, resten örtté och tomatsoppa.
Mänsklig beröring: Niente

No comments: