Tuesday, February 6, 2007

Ganz allein

Hej Diana.

Jag vaknade 04:42 i morse. Drömde en målerisk och väldigt uppjagande dröm i natt. Jag körde i min bil, den gamla jag hade förut, en sen natt på grusväg med en vagt lysande horisontrand i fjärran och jag blev tvungen att stanna framför ett oövervakat järnvägsspår. Plötsligt vände sig bilen 180 grader, som av en osynlig kraft, och gled ner i diket och just intill vägen fanns en bottelös liten göl, en igenväxt damm full av vass och sjögräs, och bilen började sjunka. Jag höll mig lugn och letade efter dörrhandtaget men när jag till slut fann det hade sidan av bilen sjunkit så djupt att jag inte fick upp dörren. Istället vevade jag ner fönsterrutan och vattnet började strömma in. Jag är osäker på hur jag kom ut ur bilen, men sedan började jag gå, jag följde järnvägen bortåt. Och efter det kunde jag inte somna om.



Jag hörde paret snett under mig igår kväll. De grälade och senare på kvällen hade de sex. Det är ganska lyhört här. I morse åt de frukost tillsammans och jag noterade att kvinnan håller på att läsa J Safran Foer. Det skulle vara trevligt att prata med dem, med henne, om Foer. Över ett glas whisky.

Hoppas du fick min lista med referensböcker. Säg till annars. På med pälsmössan, arbetet väntar.

2 x 6 cl rysk vodka, 5 liter kaffe
Mänsklig beröring: Snabb beröring, hand mot överarm (medveten?)

No comments: