Monday, February 5, 2007

Under floden

Hej Diana.

Uppkopplingen har legat nere sedan i torsdagskväll, ungefär. Det har inte stört mig, jag har kunnat jobba på. Kontakten med omvärlden känns mindre och mindre viktig. Faktum är att resten av världen och förbindelsen med den känns drömsk, overklig, påhittad. Min vakna verklighet består av rummet, hissen ner och matsalen. Sängen och skrivbordet. Bardisken och badkaret. Att det händer saker i Manchester och Åre och Bangladesh känns ungefär lika sant och riktigt som sakerna jag drömde i natt. (Jag drömde förresten om Jens, och om sushi).

Jag såg mig tvungen att jobba på ett litet stickspår i helgen, ödslade några sidor på det, men översättningen fortlöper som den ska. Två tredjedelar klara. Ska redigera några smådetaljer bara.

2 fl rött vin + 1/2 fl vodka (under helgen)
Mänsklig beröring: Hand på axeln (frivillig)

No comments: