Wednesday, January 31, 2007

Bortglömda hågkomster

Hej Diana.

Kommer du ihåg smaken av modellera? Hur besviken man blev när det inte smakade så gott som det såg ut att smaka? Det smakade salt, och metall. En säregen smak. Idag, med fukten som kryper uppmed husväggarna och med det allmäna, opreciserade ljuset från den vita himlen, ser husväggarna i Gamla Stan ut som vore de modellerade i play-doh. Den gula och den köttröda leran. Snön ligger vit på sina ställen och brun i kanterna, som svett papper. Jag ska snart gå och ut och köpa en flaska Moskovskaya. Det är en sån dag. En sådan vinter.

Skrev 5-6 sidor igår. Snåriga sidor. Nöjd efteråt. Det flyttade in ett par i rummet snett under mitt igår eftermiddag och jag tror att kvinnan är en skådespelare, jag har sett henne någonstans, i någonting, men minns inte vad. Nu ska jag testa om jag kan ha på mig morgonrocken under jackan utan att väcka uppmärksamhet.

Vatten och kaffe. Korvgryta och cigariller.
Mänsklig beröring: Kommer inte ihåg.

No comments: