Thursday, January 4, 2007

Kallt kaffe och Kalle Anka-kex

Hej Diana.

Snart lunch här i Gamla Stan. Det är alldeles grått ute. Sitter och jobbar och fryser och längtar hem. Jag översatte 7 sidor igår. Har problem med ett träd som jag fan inte vet vad det heter på svenska. Hittar ingenting i mina böcker och ingenting på nätet. Men som sagt, 7 sidor. Dricker kallt kaffe och äter kex och inatt drömde jag en lång dröm som gick ut på att jag drack havsvatten och kräktes. Jag såg en videosnutt på nätet där en hund satte på en annan hund och sedan kräktes och det kan ha påverkat min dröm. Mina och hundens spyor såg identiska ut. Vaknade sedan och visste inte var jag var. Vet fortfarande inte säkert.

2 x 33 cl starköl (dansk) och 2 x 6 cl whisky (MacAllan)
Lasagne med extra ost
Mänsklig beröring: Ingen alls

No comments: