Wednesday, January 10, 2007

Tysk vinter

Hej Diana.

Jag vet inte vad det är men jag har ingen kraft, ingen ork. Jag hade tänkt ta långa promenader, se omgivningarna. Det är ganska vackert häromkring. Inte underskönt. Men ganska vackert. Men jag orkar inte, jag kommer inte utanför dörren. Har mest gått omkring i hotellkorridorerna. Jag har flera gånger drömt om korridorer och dörrar och knakande hissar. Charlie (kocken) bjöd på Strega igår och sömnen inatt blev kolsvart och drömlös. Kanske är därför jag är extra trött idag. Jobbade länge, från morgon till kväll, men fick inte ihop mer än fyra sidor. Men oroa dig inte, det rullar på smidigare än jag någonsin vågat hoppas. Ångloket har börjat få upp fart och kommer att bli väldigt svårstoppat.

Idag är kanalen blå och himlen klar och blåsig. Ska försöka äta lunch någon annanstans än på hotellet. Om det går.

2 x 6 cl Strega (Charlie bjöd) 2 x 33 cl starköl (dansk)
Biff och råstekt potatis (vitlöksstekt)
Mänsklig beröring: Nästan en klapp på armen

No comments: