Monday, January 15, 2007

Gespenstergeschichte

Hej Diana.

Slöjmoln idag. Röd gryning i morse. Jag har sovit i stort sett hela helgen, vilket var nödvändigt, och jobbat däremellan. Vet inte exakt när eller hur det gått till men jag har 70 sidor översatta och klara. Så här långt är allt bra.




Jag har inte varit utomhus på flera dagar, men jag har utforskat hotellet lite mer ingående. Det finns en imponerande tvättstuga i källaren och ett rum som är fullt av uppstoppade djur. Hyllmeter efter hyllmeter av små glosögda orörliga djur som med glasartad blick stirrar på ingenting. Och jag har hört pianomusik men ännu inte hittat ett piano någonstans. Återkommer när jag vet om det spökar här eller om det bara låter i mitt huvud. Det är märkligt det där, jag hör paren som pratar, som skrattar, som grälar, som älskar, bakom stängda dörrar, utan att se dem, utan att själv umgås med någon av dem. En märklig tillvaro.

Det om det.
2 x 4 cl. Portvin (Allesverloren) , 1 fl. rött vin (Rijks)
Gryta igår, annars ingenting sen sist.
Mänsklig beröring: knä mot låret (ofrivilligt), hand mot pannan (frivillig)

No comments: