Tuesday, January 9, 2007

Desdichado

Hej Diana.

Matsalen är ganska stor och väldigt öde så här under lågsäsong. Jag sitter och tittar ut på hamntorget och vädret hänger grått och tungt över gatlyktorna. Nyss såg jag en liten pojke stå i dörröppningen, klädd i en monstermask. Det bor ett par med en son i rummet under mitt. Måste ha varit han. Han glodde på mig och jag på honom och plötsligt kändes hela tillvaron som en dröm. Sedan sprang han iväg. Annars är det väldigt folktomt. Personalen är trevlig. De tar bra hand om mig. Känner mig bättre idag och har jobbat hårt. Översatte 5 sidor igår och de var knepiga sidor som jag bävat lite inför (förhörsscenen) men det gick bra.

Har du hittat hotellet på nätet? Visst ser det mysigt ut?

1 x 6 cl Portvin (Sandeman's) + vatten
Wokad kyckling (igen)
Mänsklig beröring: arm mot axel (ofrivillig)

No comments: