Monday, January 8, 2007

Grå himmel, grön flod

Hej Diana.

Måndag morgon, grå moln drar förbi strax över broarna och hustaken. Tyst och främmande.
Jag har sovit två timmar i natt. Vet inte varför. Svårt att somna och vaknade okristligt tidigt. Passade på att jobba, men jag är seg. Det känns som om någonting gnager på mig invärtes. I magen. Å andra sidan har jag varit väldigt produktiv i helgen. Allt som allt har jag gjort 43 sidor. Jobbade en del med dialogen, han har ett sätt att få karaktärerna prata i en rytm med två korta fraser och sedan en lång. Det förekommer flera gånger. Kort, kort, lång. Som en dans, eller morse? I vilket fall, jag vet inte om jag ska följa det eller om jag ska försöka skriva dialogen som människor faktiskt pratar. Har gått på känslan. Satt sedan i hotellbaren och pratade med kocken (från Elfenbenskusten) igår kväll. Jag börjar gilla det här stället mer och mer. Vilket är bra, eftersom jag ska vara här i ... hur länge? Tre månader? Kanske kortare om det flyter på så här.

4 glas vin, rött (glömt märket), 1 x 33 cl starköl (dansk), 4 cl whisky (MacAllan)
Wokad kyckling med ris.
Mänsklig beröring: handslag (frivilligt) och hand på axeln (frivillig)

No comments: