Monday, January 29, 2007

Eine Kleine Nachtmusik

Hej Diana.

Grattis på namnsdagen. Hoppas de bjudit dig på bakelse. Det blev 12 sidor igår och jag jobbar på duktigt idag också.

Noterade att Fuglesang fått två bokkontrakt på en gång. En textbok och en fotobok. Ges ut lagom till bokmässan. Om jag överlever det här kommer jag förmodligen se honom i Göteborg eller åtminstone hans signeringskö. Vad ska han skriva? "Det såg fantastiskt ut där uppifrån." Jag kan redan nu garantera att orden "fjärilar i magen" kommer att finnas med. Tänk om jag hade fått spökskriva den. Men jag såg att han skriver själv.

Igår kväll hörde jag musik igen, dragspel tror jag. Jag gick och lyssnade utanför dörrarna, men det gick inte att avgöra varifrån det kom. 22:an kanske.

Back to work ol' chap.

1/2 fl rött vin (Allesverloren), 2 x 6 cl whisky
Mänsklig beröring: Nichts

No comments: