Wednesday, January 3, 2007

I begynnelsen ...

070102

Hej Diana.

Jag har installerat mig på hotellet, Hotel Europa, i gamla stan. Jag skickar en länk vid tillfälle. Eller så kan du googla. Har ett rum med utsikt över kanalen, översta våningen med snedtak och gavelfönster. Vackert väder, stor ljusblå himmel, en doft av kamfer i rummet, maskätna mörkbetsade golvtiljor. Det är aningen ouppvärmt men annars har jag inget att klaga på.

Tjuvstartade med arbetet redan före nyår. Jag har alltså två manus (hur jag ska hinna det på tre månader vet jag inte) men jag misstänker att du främst är intresserad av den skönlitterära delen så jag håller dig och alla andra på förlaget uppdaterad om den under arbetets gång. 9 sidor klara, med de jag gjorde igår kväll. Sitter i detta nu vid skrivbordet med bunten framför mig. Ska också försöka lista alla utlägg.

1 x 33cl starköl (dansk) och 2 x 4 cl. whisky (MacAllan)
Kycklinghamburgare med en väldigt god dressing (majonnäs, curry och senap tror jag)
Mänsklig beröring: ingen alls.

No comments: