Wednesday, February 7, 2007

Rysk hostmedicin

Hej Diana.

På andra sidan floden, en bit bort, ligger något slags industri och jag kan se skorstenen och en rökpelare. Vissa morgnar är rökpelaren mörkgrå, metallblå, askfärgad eller beige, men idag är den kritvit. Molnfritt och svinkallt ute. Jag kan också se på röken att det blåser från öster, från Ryssland.

Igår eftermiddag, när jag gick på upptäcktsfärd, hittade jag en massa arsenik i källaren. Eller något slags arsenikförening. Mot ohyra och insekter. Det måste ha stått där sedan kriget. Dessutom hittade jag ett par långfärdsskridskor, minst lika gamla. Om floden fryser kan jag se mig själv åka skridskor hela vägen till Östersjön. Lätt packning, gryning över hundgårdarna och buskagen längs flodstränderna, and off I go.




Sov länge igår eftermiddag. Sumpade en del arbetstimmar. Idag måste jag gå ut och köpa hostmedicin. Återkommer.

1 x 6 cl vodka, 1 glas rött vin
Mänsklig beröring: Nada

No comments: