Thursday, March 1, 2007

Dimma och honungsbin

Hej Diana.

Ny månad. Jag har förskottsbetalat rummet fram till sista mars. Jag måste erkänna att jag kastas mellan känsloextremerna här, ena dagen orkar jag inte, dricker vodka istället för att arbeta, andra går jag upp tidigt och sitter framför datorn och manushögarna och böckerna hela dagen och arbetar effektivt och energiskt. Jag vet inte längre vad jag håller på med. Jag har inte räknat sidor på länge, jag tror att jag har gjort tvåhundra sedan förra paketet.

Nog om mig och min huvudvärk. Jag läste i morse att honungsbina har försvunnit från USA. De har lämnat sina bon men inte kommit tillbaka. Visst är det väldigt oroväckande och väldigt, väldigt poetiskt? I love it.

Har fått en inbjudan till Frankfurt. Och ett mejl från James.

De håller på att fixa något ute på floden, det står något slags metallburar på en lång rad, en kilometer kanske, på vattnet, och i morse när jag gick ut för att köpa cigariller var de insvepta i vit dimma. Allting runtomkring var borta, husen och stränderna osynliga, och de där burarna av metallstänger och krysstag dök upp ur dimman som någonting ur Kurosawas drömmar. Om jag ändå hade haft en bra kamera.

1/2 fl rysk vodka
Mänsklig beröring: Minns inte

No comments: