Wednesday, March 7, 2007

Falska profeter

Hej Diana.

Tog ledigt från översättandet igår och satt istället i hotellbaren och tittade på fotboll. Vaknade mitt i natten och gjorde några ändringar. Ikväll spelar Manchester, men jag har egentligen varken tid eller råd att hänga i baren igen.

Idag var jag ute och blev påflugen av en av Vattenbärarna, någon lokal sekt, som ville ge mig en symbolisk liten flaska vatten och ett informationsblad och jag avböjde vänligt men hon propsade och följde efter mig, nästan hela vägen till hotelldörrarna. Till slut blev jag tvungen att vara otrevlig mot henne och efteråt tyckte jag att alla tittade misstänksamt på mig och i hissen upp till mitt rum stod en farbror i grå tweed och undrade om jag "var med" ... Jag ska aldrig mer lämna mitt rum. Åtminstone inte under the influence.

Har inte fått brevet från James än.

Den nya kökschefen lagade svenska köttbullar, enkom för mig.
1x Dry Martini, 2x 50cl Böhmiskt fatöl, 1x 4cl Ardbeg whisky
Mänsklig beröring: 2 x manligt handslag, klapp på höger axel

No comments: