Friday, March 23, 2007

Ett våldsamt farväl

Hej Diana.

Har nåtts av oroande nyheter hemifrån. Nätet har legat nere och jag har inte kunnat kolla flygbiljetter och arbetet är så nära, så nära en avslutad färdig version (men inte riktigt) och tomatsoppan är slut och whiskylagret är påfyllt och jag vet inte hur jag ska komma härifrån, om jag inte tar kanoten som ligger nere i källaren.

Jag tänker mig att jag ger mig av en tidig morgon. Innan hundarna i hundgårdarna har vaknat och innan solen hunnit över flodbankarna av sly och gräs och hasselsnår. Jag tänker mig att plåtkanoten gungar till när jag sätter mig tillrätta, att mitt gepäck ligger stadigt mellan mina fötter och att morgonluften är stilla och kylig om ryggen. Sedan ger jag mig av.

Utlägg enligt kvitto:
3 x Red Stripe, 1 x Gin & Tonic
Mänsklig beröring: Vaknade i natt av att någon rörde vid min panna. Rummet var förstås tomt.

No comments: