Monday, March 5, 2007

Ingenstans, all aboard!

Hej Diana.

Har varit hos en läkare, Dr. Meisner. Det var tydligen inte så smart att självdosera arsenik, men min europeiska sjukförsäkring fungerade felfritt. Och det är ingen fara med mig, jag arbetar. Gjorde flera sidor klara igår och jobbade till sent in på natten. När jag kände mig färdig tog jag en nattlig promenad genom gränderna. Jag trivs bäst när jag inte möter någon. Men helt ensam är man förstås aldrig.

Jag skickar snart över ett utkast. Pusselbitarna börjar falla på plats.

Idag checkade två nya gäster in. Kvinnan hade en vit kappa och påminde om Edie Sedgwick och mannen hade långa smala ben och bar på en gitarr. Visst låter det som en film av ... Godard?

1 fl rött vin (Saintsbury Garnet, pinot noir)
Mänsklig beröring: Stetoskop mot bröst och rygg, kalla händer

No comments: